Przepis na przyciągający wzrok billboard

Duży, przyciągający wzrok bildord

Artykuł partnera.

Billboardy reklamowe to podstawa współczesnego marketingu. Wedle danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na rok 2020, w naszym kraju znajdowało się 45 114 wielkoformatowych billboardów co stanowiło 66% wszystkich instalacji reklamowych. Pokazuje to, iż aby zająć ważne miejsce na marketingowej mapie kraju i zdobyć serca (oraz zawartość portfeli) konsumentów, niezbędne jest posiadanie odpowiednio skonstruowanego i zlokalizowanego billboardu. Zapoznaj się z artykułem, by dowiedzieć się, jak stworzyć przyciągającą wzrok instalację reklamową.

Co to jest druk wielkoformatowy?

Mianem druku wielkoformatowego określamy nowoczesną technologię form drukowanych, w której poczet wchodzą wszystkie powierzchnie większe od klasycznego formatu biurowego. W Polsce najczęściej przyjmuje się powierzchnie większe niż 50 cm szerokości. W innych państwach istnieje spora różnica w interpretowaniu tego pojęcia, przykładowo według niektórych źródeł niemieckich, druk można uznać za wielkoformatowy dopiero powyżej rozmiaru A0 (84 cm x 118 cm). Niezależnie od interpretacji, za druk wielkoformatowy należy rozumieć taki, który nie jest możliwy do wykonania na większości drukarek osobistych, a wymaga specjalnych przemysłowych maszyn drukarskich.

W druku wielkoformatowym stosowane są różne technologie i systemy drukujące. Specjalne rodzaje dysz, umożliwiają druk na materiałach trudnych do pokrycia, takich jak tworzywa sztuczne, folie czy szkło. Podstawową metodą nadruku jest wielkoformatowy druk atramentowy. Stosuje się go do klasycznych materiałów takich jak papiery i folie, na których wydajność tego procesu jest najwyższa. Kolejnym rodzajem pokrycia wielkich formatów jest druk bezpośredni UV. Podczas tego procesu farba jest nakładana bezpośrednio na podłoże i utwardza się pod wpływem promieni ultrafioletowych . Ciekawym sposobem wielkoformatowego pokrywania tworzyw jest druk termosublimacyjny. Stosowany głównie na tekstyliach nie jest częstym gościem na billboardach, choć występują także takie. W technologii termosublimacyjnej motyw jest drukowany lustrzanie na materiale transferowym, a następnie przenoszony na podłoże za pomocą ciepła. Podstawą dobrego wyglądu i estetyki wykonania billboardu jest jakość druku. Musi być on wyraźny, pozbawiony rozmazań i zaburzeń a rodzaj druku musi być dostosowany do podłoża, na jakim powstaje. Aby mieć pewność wysokiej jakości druku, należy wybrać sprawdzony i cieszący się pozytywnymi opiniami klientów zakład druku wielkoformatowego.
Więcej informacji na temat druku wielkoformatowego można znaleźć na stronie https://vprint.pl/druk-wielkoformatowy/

Jak stworzyć dobry billboard?

Każdy baner reklamowy musi powstawać w myśl kilku podstawowych zasad i reguł, których nie można pominąć. Pierwszą z nich jest stworzenie koncepcji. Stare polskie porzekadło mówi „co nagle to po diable” i jest w nim sporo racji. Zbyt szybkie, niechlujne wykonanie reklamy raczej nie zachęci odbiorców i nie przysporzy klientów. Najpierw więc solidna, przedyskutowana wieloaspektowo koncepcja, potem ostateczny wariant i dopiero druk w zakładzie. Z tego punktu niejako wynika kolejny – przejrzysta konstrukcja billboardu. W reklamie obowiązuje angielska zasada „mało i prosto”. Dla projektu baneru reklamowego oznacza to, iż nie powinno być na nim więcej niż pięć elementów, z których jeden powinien być bardzo wyraźnie na pierwszym planie . Średni czas oglądania billboardu to zaledwie trzy do pięciu sekund – niewiele na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Kolejnym punktem stworzenia dobrego billboardu jest wspomniana już współpraca z odpowiednią drukarnią. Należy wybrać firmę znaną cenioną, jednakże taką, w której nie przepłacimy za druk wielkoformatowy i gdzie otrzymamy korzystny stosunek jakości do ceny. Znakomita jakość i prostota rozplanowania projektu zapewni pozytywny odbiór klientów i stale przyciągać będzie uwagę. Baner reklamowy jest skuteczny, jeśli obserwująca go osoba, przechodzień, kierowca auta może patrzeć na niego krótką chwilę i mimo tak niewielkiej przestrzeni czasowej wychwycić wszystkie elementy i zapamiętać główny przekaz bijący z billboardu. Aby umiejętnie kierować wzrokiem widza, wszystkie motywy muszą być wyraźnie rozmieszczone. Należy zatem wyróżnić główny motyw – reklamowany produkt czy hasło, które promujemy – by widz spojrzał na ten element w pierwszej kolejności, a pozostałe elementy stanowiły atrakcyjne tło podkreślające główny przekaz . Sensowne jest skoncentrowanie się na jednym stylu wizualnym by nie było na plakacie chaosu i sytuacji, że jedna strona wygląda inaczej a druga utrzymana jest w zupełnie innych barwach czy motywach. Jeśli billboard promuje produkty danej marki, nie należy zapominać o umieszczeniu na plakacie jej logo, w wyraźnym i rzucającym się w oczy miejscu, choć nie na środku. Taki zabieg pozwoli na wypromowanie produktu czy idei przy jednoczesnym wskazaniu potencjalnemu klientowi, od kogo pochodzi oferowany obiekt.