Artykuł partnera.
Celebryci, agenci wpływu, opiniotwórcy, influencerzy. Bywają nazywani w rozmaity sposób, ale mają wspólną zdolność – są wzorami do naśladowania dla obserwatorów, a tym samym marketingowcy coraz częściej wykorzystują współpracę z influencerami, jako część kampanii reklamowej czy wizerunkowej. Aby kooperacja przyniosła jak największe korzyści, warto się do niej odpowiednio przygotować – sprawdź, jak to zrobić.
Współpraca z influencerami a cele i długość kampanii
Przed przystąpieniem do współpracy z influencerami, należy określić cele kampanii. Działanie to, pomoże określić, jaka kooperacja będzie najbardziej rentowna dla obu stron. Łatwiej będzie również przygotować właściwy scenariusz współpracy. Popularne projekty, to kampanie nastawione na:
- Zwiększanie świadomości o marce,
- Budowanie pozytywnego wizerunku,
- Zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług.
Warto nadmienić, że jedna kampania może realizować kilka celów jednocześnie. Cele natomiast mogą być krótko- lub długoterminowe. Do pierwszej kategorii zaliczyć można na przykład kampanię sprzedażową, wprowadzającą sezonową ofertę na rynek (na przykład nawiązującą do świąt Bożego Narodzenia).
Współpraca z influencerami również może mieć charakter jednorazowy lub długofalowy. Agent wpływu, który na stałe współpracuje z marką, staje się jej ambasadorem. Pośrednicy w dotarciu do konsumentów, utożsamiają się z wartościami, jakie prezentuje marka i aktywnie uczestniczą w jej rozwoju. Jednorazowa kooperacja świetnie sprawdzi się natomiast przy premierze nowych produktów.
Skorzystaj z influencer marketingu we wsparciu agencji social media
Influencerzy korzystają ze sprzedawanych produktów i publikują recenzje na swoich kanałach społecznościowych, mogą również dzielić się wiedzą na temat testowanych usług – odpowiadać na pytania potencjalnych nabywców czy udzielać porady. Ponadto ambasadorzy biorą udział w ważnych eventach z życia marki – festiwalach, targach czy wydarzeniach z okazji premiery nowej linii produktów.
Wszystkie te działania sprawiają, że firma rośnie w siłę, a w konsekwencji – powiększa zyski. Współpracę z influencerami warto powierzyć profesjonalistom, którzy mają opracowane dobre praktyki w kontaktach z celebrytami, a także dysponują wiedzą i umiejętnościami z zakresu marketingu internetowego.
Powyższe wymagania spełnia agencja social media Frank&Greg. W ramach współpracy możesz liczyć na pomoc marketingowców, specjalistów od mediów społecznościowych, fotografów, grafków oraz montażystów filmowych. Już dziś wypełnij krótki brief dostępny na stronie i umów się na pierwsze spokanie.
Najnowsze komentarze