Zagraniczne rozliczenia podatkowe – dlaczego powinno się skorzystać z usług kancelarii?

Zagraniczne rozliczenia podatkowe

Wykonywanie pracy zarobkowej poza granicami Polski wiąże się między innymi z tym, iż od każdej wypłaty nasz pracodawca potrąca zaliczkę na podatek dochodowy, którą przekazuje do odpowiedniego urzędu skarbowego. W kolejnym roku istnieje możliwość uzyskania zwrotu nadpłaconego podatku. W zależności od tego, w jakim kraju pracowaliśmy, zasady dotyczące ubiegania się o zwrot podatku mogą być mocno zróżnicowane. W poniższym artykule wyjaśniamy, dlaczego podczas zagranicznych rozliczeń podatkowych warto skorzystać z usług profesjonalnej kancelarii prawnej. Zapraszamy do lektury.

Zagraniczne rozliczenia podatkowe – informacje podstawowe

We wszystkich krajach europejskich, ale również w Stanach Zjednoczonych, przepisy prawne dotyczące podatków są bardzo zbliżone. Najważniejsza zasada jest następująca: pracodawcy od pensji legalnie zatrudnionych pracowników przekazują zaliczki na podatek dochodowy do urzędu skarbowego. Następnie, na koniec roku podatkowego, oblicza się wysokość należnego podatku. W przypadku, gdy okazuje się, że wysokość wpłaconych zaliczek była zdecydowanie zbyt duża, wówczas zyskuje się prawo do zwrotu nadpłaconego podatku.

W przypadku, gdy pracowało się w danym kraju tylko przez pewien okres w roku, wówczas prawdopodobieństwo otrzymania bardzo wysokiego zwrotu podatku jest naprawdę duże. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to fakt, iż taka praca musi być w pełni legalna. Z tego względu należy zadbać, aby pracodawca dopełnił wszelkich formalności. Bez tego otrzymanie zwrotu podatku nie będzie możliwe.

Zwrot podatku z zagranicy – jakie dokumenty są niezbędne?

Aby móc z sukcesem wnioskować o zwrot podatku z Niemiec, niezwykle istotne jest zgromadzenie wszystkich dokumentów. W zależności od tego, w jakim kraju pracowaliśmy, rozliczenia te mogą być bardzo zróżnicowane. Najczęściej są to rozliczenia okresowe, za których wydanie odpowiedzialny jest pracodawca. W takim dokumencie muszą znaleźć się szczegółowe dane odnośnie wysokości pensji oraz zaliczek, które pobrano na poczet podatku.

Oprócz tego, pracodawcy są również zobowiązani, aby przekazać pracownikom tzw. karty podatkowe. Co ważne, o otrzymanie tej karty mogą ubiegać się także te osoby, które w ciągu roku zakończyły współpracę i zdecydowały się już na powrót do Polski.

Jednym z najważniejszych warunków, jaki musi zostać spełniony, by uzyskanie zwrotu podatku było możliwe, jest także złożenie odpowiedniego wniosku we właściwym terminie. Dla przykładu: w Holandii dokumenty można składać do 1 lipca, w Niemczech do końca maja, a w Norwegii do końca kwietnia. Oprócz tego, w większości państw istnieje możliwość ubiegania się o zwrot nawet do kilku lat wstecz, co stanowi ogromne udogodnienie. 

Zwrot podatku z zagranicy – dlaczego warto skorzystać ze wsparcia kancelarii?

Obecnie istnieje wiele wygodnych narzędzi takich jak kalkulator zwrotu podatku z Holandii, jednak w dalszym ciągu wiele osób szuka efektywniejszych rozwiązań. Jednym z doskonałych pomysłów jest skorzystanie z pomocy profesjonalnej kancelarii prawnej specjalizującej się w tej tematyce. Stawiając na uzyskanie pomocy od takiego podmiotu mamy pewność, iż wszystkie formalności zostaną załatwione w odpowiednim terminie i na pewno uzyskamy zwrot podatku w danej wysokości.