Jakie obowiązki można przekazać dostawcy usług informatycznych dla firm?

Przekazywanie obowiązków dostawcy usług informatycznych

Już wkrótce planujesz rozpoczęcie współpracy z zewnętrzną firmą oferującą wsparcie informatyczne, ale nie wiesz, czego konkretnie możesz od niej oczekiwać? W tekście wymieniamy podstawowe obszary, wokół których skupia się działalność takich firm. Zapoznaj się z nimi i stwórz listę obowiązków, które przekażesz opiekunowi IT. Pamiętaj, że zakres usług różni się w zależności od firmy – wybierz taką, która jest w stanie sprostać Twoim wymaganiom.

Zarządzanie systemami informatycznymi

Pierwszym zadaniem, które możesz powierzyć firmie zapewniającej wsparcie IT, jest zarządzanie systemami informatycznymi, od których zależy funkcjonowanie Twojego biznesu. Ich przeznaczenie i sposób wykorzystania różnią się w zależności od branży. Hotele mogą korzystać z zewnętrznej pomocy w zarządzaniu systemem rezerwacji noclegów. Przychodniom i gabinetom lekarskim przyda się natomiast informatyczne wsparcie w administrowaniu systemem rejestracji pacjentów. Jeśli prowadzisz natomiast sklep internetowy, dostawca usług IT pomoże Ci zoptymalizować platformę sprzedażową.

Administracja firmowymi serwerami

Kolejny z obowiązków, które możesz wpisać na listę swoich wymagań wobec opiekuna IT, to administrowanie firmowymi serwerami. Obsługa informatyczna w tym przypadku skupia się przede wszystkim na zapewnieniu stabilności systemów informatycznych i dbaniu o to, by praca w Twojej firmie przebiegała płynnie. Przedstawiciel firmy, na której usługi się zdecydujesz, zadba zatem o prawidłową instalację i konfigurację oprogramowania na serwerach. Do jego zadań będą należały również bieżące aktualizacje i rozwiązywanie problemów związanych z użytkowaniem serwerów.

Bezpieczeństwo danych

W każdej firmie, która korzysta z systemów informatycznych, bezpieczeństwo danych jest kwestią kluczową. I tym może się zająć zewnętrzny dostawca usług IT. Firmy oferujące takie usługi na ogół mają w tej kwestii duże doświadczenie z uwagi na fakt, że wyciek i kradzież danych stanowią ogromne zagrożenie dla współczesnych biznesów. Twój przyszły opiekun IT na pewno zadba więc o to, by poufne dane firmowe, w tym personalia Twoich klientów, nie dostały się w niepowołane ręce.

Optymalizacja oprogramowania

Oprogramowanie, z którego korzysta Twoja firma, powinno być ciągle ulepszane i dostosowywane do potrzeb użytkowników. Jeśli zdecydujesz się na outsourcing IT, podczas negocjacji warunków współpracy ze swoim przyszłym partnerem koniecznie omów również i tę kwestię. Wielu dostawców usług IT oferuje bowiem audyt oraz cykliczne konsultacje w dziedzinie optymalizacji oprogramowania w celu maksymalizacji jego wydajności.

Helpdesk, czyli wsparcie klienta w sprawach bieżących

Po nawiązaniu współpracy z opiekunem IT Twoja firma powinna mieć możliwość uzyskania wsparcia zawsze wtedy, gdy pojawi się problem natury informatycznej. Zwróć zatem uwagę na ofertę swojego przyszłego dostawcy usług IT i upewnij się, że został w niej ujęty helpdesk. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że w kryzysowych momentach możesz od razu skontaktować się z opiekunem IT, który rozwiąże problem.