Remarketing na Facebooku – czy jest skuteczny?

Tworzenie remarketingu na facebooku

To, że jakiś Internauta odwiedzi twój sklep, nie jest wcale równoznaczne z dokonaniem przez niego zakupu. Jest wręcz mało prawdopodobne, że przy takich pierwszych odwiedzinach użytkownik rzeczywiście sięgnie po twój produkt i to bez sprawdzenia konkurencji, porównania sobie różnych towarów występujących na rynku i oczywiście sprawdzenia i przeanalizowania ich cen. Z tego względu potencjalnym klientom należy o sobie stale przypominać. Musisz sprawić, by wracali oni właśnie do twojego sklepu i to nawet wtedy, gdy niemalże już o nim zapomną. Remarketing na facebooku w tym ma właśnie pomagać. Dzięki niemu możliwe jest uzyskanie znacznie lepszej konwersji, czyli doprowadzenie do tego, by większa ilość wejść na stronę kończyła się rzeczywistym zakupem towaru bądź usługi.

Jak to w ogóle działa?

Z remarketingiem masz do czynienia na co dzień, tylko może po prostu do tej pory nie wiedziałeś, że tak się to nazywa i że pewne działania są celowe. Nieraz przecież jest tak, że gdy wejdziesz na strony chociażby dwóch sklepów z torebkami i popatrzysz sobie na kilka torebek, ale niczego nie kupisz, później – przy wejściach na zupełnie inne portale – zaczną ci się wyświetlać właśnie reklamy tych oglądanych przez ciebie torebek. To się może stać z każdym innym towarem. Mogłeś już miesiące temu szukać komputera, a do dziś wyświetlają ci się jego reklamy właśnie na różnego rodzaju portalach społecznościowych, w tym i na Facebooku. Śmiało można powiedzieć, że tak właśnie działa remarketing. Producenci i właściciele sklepów, oczywiście za sprawą różnych specjalistycznych narzędzi, nauczyli się docierać do tych klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani ich ofertami. Wyświetlają im swoje reklamy i nierzadko właśnie dzięki nim uzyskują lepszą konwersję. Jeżeli chcesz, by twoja marka była popularna, musisz sprawić, by stała się ona widoczna i by ludzie o niej wiedzieli i cały czas o niej pamiętali. Czasem w świecie biznesu trzeba być wręcz nieco namolnym. W przeciwnym wypadku o zainteresowanie klienta zadba twoja konkurencja, która nigdy nie śpi i zawsze dąży do tego, by uprzedzić twoje działania i po prostu cię pokonać.

Czy remarketing jest opłacalny?

Odpowiedź jest prosta. Gdyby ta technika marketingowa nie była skuteczna i gdyby nie działała, dziś nikt by już z niej nie korzystał, wszyscy by o niej zapomnieli, a agencje marketingowe proponowałyby klientom inne rozwiązania. Tak jednak nie jest. Reklama na fb działa, bo oddziałuje na rzeczywiste pragnienia klienta. Oczywiście nie zawsze tak się dzieje, ale istnieje spora szansa, że akurat wyjdziesz ze swoją reklamą produktów do tej osoby, która naprawdę chciałaby kupić prezentowany przez ciebie towar, tylko z różnych powodów wciąż się jeszcze waha. Nagle ma go natomiast dosłownie na wyciągnięcie ręki. Nie musi już sama niczego szukać, przeglądać identycznie wyglądających stron internetowych, bo wystarczy, że kliknie w banner, a zostanie przeniesiona do strony umożliwiającej jej dokonanie zakupu. A ludzie lubią wygodne rozwiązania. Chętnie skorzystają z tego, co zostanie im podane na tacy. Reklamy prezentowane w ramach remarketingu są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań użytkowników. Na pewno masz swoją określoną grupę docelową, do której chciałbyś trafiać. Teraz jesteś w stanie robić to skutecznie. A to z kolei przełoży się na znacznie lepszą sprzedaż i doprowadzi cię ostatecznie do dużo większych zysków.

Prawidłowe wykorzystanie remarketingu

Aby coś mogło naprawdę zadziałać, trzeba to jednak umiejętnie wykorzystać i tak samo sprawa wygląda w przypadku różnych narzędzi, jakimi posługujesz się na mediach społecznościowych. Jeżeli nie wiesz, jak zrobić z nich dobry użytek, po prostu najpierw zadbaj o teorię. Sprawdź, jak uruchomić remarketing na facebooku i przeczytaj na ten temat przynajmniej kilka artykułów o charakterze poradnikowym, a dopiero potem bierz się do konkretnego działania. Możesz też zlecić remarketing jakiejś zewnętrznej firmie zajmującej się social media. Czasem to jest właśnie najlepsza opcja.